torsdag 24 april 2008

to do: torsdag och framåt till döden

Så, nu har jag alltså sommaren planerad. Och bara för jag ville vara i goa göteborg, hamnar jag i stockholm. Jag får väl helt enkelt bli ihop med min 36-årige bibliotekarie/indiepopkille(indiepopgubbe?). Eller, tja, vem lurar jag nu? Vi har träffats en gång på kaffe. Fast vi msn:ar ju dagligen.

Mina msn-män
1 Bibliotekariekillen
2 Bonden från Borås
3 Jazztrummisen (fast han har ju en annan tjej på gång, men han är ju snäääll).

Mina fasta msn-män
1 Kampsportskillen
2 Mustaschen (fast det var ju iofs längesen vi samtalade om nått, tror han fortfarande är rädd för mig/är sur på mig)
3 Skogis

Fast alltså, Jag och skogis är ju bara vänner, detsamma kan man nog säga om mustaschen också. Och ja, jazztrummisen är väl också på väg dit. till vänstadiet. Egentligen vill ju jag ligga med alla mina vänner, eller nästan. Eller äh, vafan, bara nästan alla mina manliga vänner. När jag var yngre så gjorde jag det, men det kanske hade blivit ett problem nu, eftersom jag har så många bekantskaper.

På tal om manliga bekantskaper så hade jag ett långt fyllesamtal med Volvomannen under helgen. I fredags var det. Jag ringde honom när jag var på väg hem på tuben och Skogis inte ville prata. Han var ju typ sjö-jävla-drid (skitfull) och jag väckte honom när jag ringde (volvomannen alltså). Han lyssnade på alice in chains och hade däckat till det. så bråkade vi lite om alice in chains, som jag alltid tyckt var dåliga, men han tyckte var jättebra, speciellt på fyllan verkade det som.

Alltså, den mannen. Han verkar ju ha lite problem med spriten. Konstigt, för jag upplever honom som så normal. Så ordnad. Han verkar själv känna sig som en alien, han sa att han skulle tatuera in "det är ni som är konstiga, det är jag som är normal" i pannan. Men ja, han kanske är konstigare än jag. Han har ju smak och så, men umgås bara med svennebanan och jobbar på ett svennebananjobb. Då blir man nog frustrerad.

Jag hoppas i alla fall att vi kan vara kompisar när jag flyttar hem, jag är inte intresserad av att ligga eller så, men att hänga (eller hur?) Vafan, liggmöjligheter har jag redan, och dessutom av rätt hög kvalitet.

nä, nu ska jag äta frukost, sen ska jag ut och powerwalka. hahaha, låter ju verkligen som mig. Sen ska jag söka det där jobbet som skribent för pappermasseindustrin och sen ska jag posta handlingar till min a-kassa. Sen ska jag ROOONKAAAAAAAA!
förlåt.

Inga kommentarer: