lördag 12 april 2008

Bambos, brudar, biatch!

Ja, trots att jag blev "dumpad" igår av en kille jag inte träffat så blev det ju rätt bra. Drog med mig M på Bukowskis moderna visning, vi drog fyra glas vin på en kvart och skyndade sedan iväg till Zita.

Min vän from way back, Mark hade premiär på sin film "Maggie vaknar på balkongen". Vi kommer dit, jag kramar om honom, fylleskriker "fan, jag är så jäävla tankad" och blir sedan presenterad för producenten av filmen. Smidigt..

Filmen var bra, extremt gripande och ett jävla knytnävslag i magen. Scenerna när Maggie var på SFI var som tagna ur en alternativ verklighet - är det verkligen så det funkar när man lär sig svenska? SJunga låtar om att malmö är bra, malmö är vår stad. Ja, jag vet inte. Lärarna pratar som de pratar med barn. Tragikomiskt. Maggie verkar inte vara helt frisk, men jag tycker ändå att hon inte blivit exploaterad.

Sen skulle vi på efterhänget, ingen var där, och min plånbok var tom, så jag och M drog hem till mig och drack bambos till sent på natten. Vet egentligen inte varför jag kallar cola och rödvin för bambos, jag tror det är skogis som introducerat uttrycket.

Well, en annan kille hörde av sig igår, en äldre man som jobbar som bibliotekarie, han ville träffas, men jag var redan hemma.

Istället satt jag och chattade med min "bonde från borås". Han är väl inte riktigt en bonde, men har hus och höns. Han verkar trevlig. Synd att han inte bor typ i närheten, så man kunde träffas.

Ikväll ska jag träffa Nalle och ev Jacko. Vi ska på 1900 där nån kompis t Jacko spelar skivor. Jag har verkligen inte råd med det, men. Ibland måste man ställa upp för sina vänner.

Inga kommentarer: