lördag 19 april 2008

Kuksugarlugg?

Häromdagen klippte jag min lugg efter duschen, det blev okej, men nästa gång märkte jag att det var snett. Därför klippte jag ännu mer, och luggen blev väldigt kort. Jag skulle beskriva den antingen som en "hej jag går i förskolan-lugg" eller kuksugarlugg. Och kuksugarlugg är ju ett trevligt uttryck så jag väljer helst den beskrivningen. Det var Wille, en kille jag gick i gymnasiet med och som jag sedan jobbade med på pååls (jag hade fast jobb där, precis som Håkan Hellström, fast fem år senare). Han hade svarta dreads och en minimal lugg, jag hade också lugg, och han benämnde våra luggar som kuksugarlugar. Tydligen har det att göra med att man med en kort lugg kan suga kuk utan att få håret i ögonen och att man kan titta upp på kukinnehavaren på ett porrigt "titta under lugg-sätt".


Traci Lords, porrstjärna och världens snyggaste i waters-filmen Cry baby.
Världens snyggaste lugg dessutom.



Bettie Page, också hon med kuksugarlugg.

Anyway, det var ju mest ett misstag men man kanske får pröva på't. eller inte. jaja. vi får väl se. Men ja, jag pratar om min lugg som kuksugarlugg, och det känns bra. Det känns väldigt jag. Igår när jag var ute med Krocko (en klasskompis som jobbar på bladet) och Nalle diskuterade vi luggar. Nalle säger att min lugg inte alls är kuksugarlugg, utan feministlugg. Jag är ju feminist, men jag tolkar ändå detta som något negativt. Smaka på ordet. Det låter fult. Men är det någon skillnad?


Sara Stridsberg, feminist och författare.
Vad är det för skillnad på hennes lugg jämfört med Bettie och Tracy?

Okej, om jag skulle vara en bra bloggare så skulle jag nu analysera detta och dra in olika feministiska teorier, men jag orkar inte riktigt. Och seriöst, vem orkar läsa det?
Kuksugarlugg och feministlugg kanske är samma sak, på ett symboliskt plan. Vi har korta luggar, vi väljer själva om vi vill suga kuk eller inte. Nä, jag vet inte. Vi reclaimar vår sexualitet och vårt kuksugeri. Snårigt. Jag är bakis. Nu orkar jag inte mer.

Inga kommentarer: