torsdag 10 april 2008

Dålig hårdag

Sitter på ett tåg genom ett grått Sverige, ett deprimerat Sverige, ett jävligt tråkigt landskap. Eller så är det bara jag. Surt sa räven när jag blev överbjuden på tradera och inte hann bjuda över. Därför sitter jag nu på ett x2K som jag egentligen inte alls har råd med, men jag känner att jag var tvungen, mitt psyke skulle inte klara fem timmar på intercity utan strömförsörjning till datorn.

Ja, inte sovit så mycket heller. Igår var jag och tittade på min nya lägenhet (FAB! walkincloset och trägolv och gasspis). Jag känner ju redan en granne till och med - kampsportskillen. Så jag gick och hälsade på honom, vi låg och kramades lite och hånglade, det var trevligt. Mycket trevligt. Han är en speciell man. Ibland tror jag att jag hatar honom, men han är ju snäll och verkar gilla mig. Han säger att jag gillar att han är så jävla fel, och han kan mycket väl ha rätt.

Jag stack ner på stan sedan. Drack öl med Mysan och två av hennes forskarkollegor, och kampsportskillen var också med. Billig öl, andra lång. Helt otippad kombination människor. Mysan tyckte han var trevlig, och att han påminde om Yuri, en kille som både jag och hon var ihop med på gymnasiet. Det är nog det där "jag måste hela tiden hävda mig och pinka mitt revir" hon tänker på. Men det är rätt skönt att ha en kille man kan träffa och bråka med och sedan försonas i sex. Ja, jag sov hos honom. Eller jag kunde inte direkt sova för det var nått jävla brummande ljud jag störde mig på. Och ja, jag fick lite också.

Jag är rätt så pigg när jag vaknar. Eller, jag gillar att vara fysisk med personen man delat säng med. Kampsportskillen hade migrän och en stor kylpåse på huvudet, sa att han inte klarade av mina "psykoser", så jag gick därifrån och mötte upp en gammal bandkollega tillika en väns make: Mac. Han bjöd på frukost och sewn spelade vi lite Guitar hero 3. Grymt kul, jag var nära att missa tåget med vilje för att jag ville spela mer..

Ikväll ska jag på min onkels releasefest för en bok, han har skrivit om sitt liv. Jag räknar med mycket gratis dricka och kändisar. Annars blir jag fan besviken och säger upp kontakten med honom.

Inga kommentarer: