fredag 25 april 2008

Ekonomi schmekonomi

Ojojoj, jag är så jävla pank. Jag hoppas hoppas jag över huvud taget får a-kassa, annars kommer jag få börja hora eller nått. Fick en telefonräkning nu: 1800 spänn! VA I HELVETE!

Ja, 600 spänn är telefonsamtal, mest till skogis, sms är ju gratis och att ringa till andra med comviq. Den andra största utgiften är sms-biljetter till SL och västtrafik. Fittor. Jag ska börja tjuvåka. Eller köpa remsor, det blir ju lite billigare, även om det känns så jäääävla smidigt att bara slänga iväg ett sms. Fitta också. Och så ska jag betala 1000 spänn för ett låsbyte till köket i min gamla korridor, även om det känns som de inte kommer byta det jävla låset, utan bara straffar en lite. Fittor är vad de är. Och csn nästa månad också. Fittor.

Varför ska allt kosta pengar?

Jaja, i juli får jag lön i alla fall. Det är väl bara att bita i det sura jävla äpplet tills dess och skrapa hop pengar på fantasifulla sätt. Typ.. fråga mamma och pappa, som inte heller har några pengar.

Nä, man kanske skulle prostituera sig. Jag menar: jag gillar ju att knulla, och jag gillar att kunna betala mina räkningar.

Inga kommentarer: