söndag 13 april 2008

Full (för kärlekens skull?)

ja, nu börjar jag komma tillbaka till min "skörlevnad" våren,sommaren,hösten 07.

Dåligt med sexuella encounters, men väl alkohol som flödar.

Onsdag: tre öl i gbg, inte full
Torsdag: Två öl på farbrorns bokrelease, inte full
Fredag: Fyra glas vin (på en kvart) på bukowskis, sedan bio, sen hem och kanske 4 bambos. Full.
Lördag: En bambos hemma, en drink och tre öl på 1900, en öl och ett järn på spy bar. Jäävligt full
Söndag: En starköl innan maten, två glas rött till maten, en fyra calvados till kaffet, ett glas vittvin efter det. Lagom slirig.

Jag ska nog inte dricka så mycket på ett tag, framförallt har jag inte råd med det. Har ju inte ens råd med hyran. Men dagen har varit fin.

Efter spy bar igår, jag var där med jacko o björn, jacko hade bara en och sig själv på listan, så jag fick inte plats (buuäh!), var jag full och ville bara sova. Jag kände att jag inte orkade vänta 40 minuter på min tunnelbana, så jag tog en till min farbror på kungsholmen, jag visste att inte barnen var där, dels för att jag och onkelns tjej messat, och dela för att jag fylleringt Axl, kusinen och förhört honom om sovplats. Var där vi fyratiden, stapplade in och somnade i min yngste kusin säng.

De blev lätt förvånade när jag kom ut i köket i morse. Är du här?

Men det var liksom inga problem. Vi var alla ganska bakis och bestämde oss för en biltur, hämtade upp min andra farbror och åkte söderut. Vi var på en liten ö som hette Torön, sen på ngt slott och drack kaffe.

Sedan åkte vi hem och jag blev bjudenpå lyxmiddag på mäster anders. Och massa vin. Och avec.

Jag är fortfarande hos onkeln, sover här i natt också. I morgon börjar livet igen. Det vanliga gråa, där man måste tänka på jobb, pengar, hantera ångest och kval.

Det blir nog bra. Man vänjer sig.

Inga kommentarer: