tisdag 1 april 2008

Jobblös

Jaha, då stod man till arbetsmarknadens förfogande än en gång. Det är som vanligt, totalt jävla ångestframkallade. Sitter och väntar på att arbetsgivare ska höra av sig, sitter och försöker puta på cv:n som är totalt osexig. Idag har jag förutom detta gått på en lång promenad för att hitta Greta Garbos grav för lite inspiration. Jag hittade den inte, men det var en fin "emo walk" (det är väl enda namnet på det, tre timmar på kyrkogårdar är rätt saftigt).

Min goda vän M kom förbi och hjälpte mig montera en bokhylla, skvallrade lite om sveriges mesta misärglamourmodell (mitt uttryck). Vi tog ett glas vin, hon uttryckte en vilja att bli rejält full och vara ledig från jobbet. Ja, det är ju där jag är, men inte är jag sugen på att bli rejält full och vara ledig fårn jobbet: jag vill HA ett jobb!

Det är med andra ord så att man blir rejält bortskämd med jobb. Jag var ju arbetslös innan mitt horeri på kvällstidningen, levde rövare, söp och knullade, men nu vet jag inte om jag orkar det ens. Kan ju bero på att jag vet att jag från nästa månad kommer ha två hyror att betala PLUS att jag inte kunnat byta til rätt akassa (jag trodde det var som att byta elbolag, att de skulle fixa, jävligt barnsligt av mig) och den jag är med i nu vill antagligen kicka ur mig eftersom jag inte tillhör deras arbetsområde.

Talade med min far idag: "Om du inte får något jobb så får du väl komma hit och hjälpa till med gården". Det låter oerhört lockande, men det betalar ju inga dubbla hyror direkt..

Jaja, har hittat ett spännande jobb jag ska ringa på imorgon, det krävs skådisutbildning, men jag har ju ändå en del erfarenhet efter att ha låtsats vara journalist rätt länge...

Love.

Inga kommentarer: