måndag 16 juni 2008

Working girl

Idag har jag gjort min första dag på nya jobbet. Egentligen har jag inte jobbat, för jag blir inskolad, vilket betyder att jag sitter brevid min gamla kollega Jenny och kollar vad hon gör och anteckar det.

Såhär efter en dag är mitt intryck att man jobbar som ett svin. Verkligen som ett svin. Vi redigerar till sveriges alla tidningar och skriver 10 notiser i veckan, plus några långa texter var tredje vecka. Men det känns gött ändå att veta vad man ska göra.

Jag var febrig och svettig och smakade blod och död i munnen, och när jag kom hem upptäckte jag att jaf antagligen missat min penicillin i morse.

Sov heller inte så bra, eftersom min mobil gick sönder och jag inte hade något alarm. Ringde föräldrarna halv ett och grät och bad dem rionga och väcka mig. Det gjorde de, men det gav mig ändå en tämligen sömnlös natt.

Men något som verkar vara bra på jobbet är att de uppskattar vikarier och behandlar oss inte som skit. I morrn blir vi bjudna på lunch, och nästa tisdag på fest efter jobbet. Jag fick dessutom två extra veckor med en gång. Det kan jag behöva. Min ekonomi kan behöva det.

Jag har ju en kille som jag har träffat en gång och som jag har kontakt med på spray, han är bara 25, men han pluggar till läkare och verkar rätt mogen. Vi hade väldigt trevligt när vi träffades. Han ser inte ut som min typ. Han ser ut som en läkarstudent. Men I can go with that!

Ska se matchen nu, undrar hur jag ska orka duscha efteråt och gå och lägga mig i tid så jag orkar gå till jobbet imorrn, börjar trots allt klockan åtta och det det tar 40 minuter att gå. Men det ska gå. Det ska det.

Inga kommentarer: