måndag 22 september 2008

Calling Dr Freud

Idag när jag sov middag (jag behöver det, jag är gammal) så drömde jag att jag var i min lägenhet och gick runt. Plötsligt upptäcker jag att dörren står öppen och istället för min trappuppgång är det som en korridor med massa dörrar som står öppna. Sen upptäcker jag att jag är naken, och när jag springer in i vardagsrummet sitter Skogis i fåtöljen.
Hjälp, dörren var öppen, säger jag.
Jag vet inte vad han sa, men det var ju jäävligt konstigt att det inte var konstigt att han var där och jkag var naken.

Drömmar är väl så.
Jag tänker mig att det handlar om att jag är rädd för att misslyckas, att jag avslöjas som bluff.

Eller så handlar det om att jag kanske levt lite promiskuöst, både med kropp och psyke, och att jag borde stänga igen för att det skadar mig.

Eller så är alla öppna dörrar ett tecken för att jag har en massa öppna dörrar i livet som jag är rädd för.

Vad tror ni?

Inga kommentarer: