lördag 5 juli 2008

Hormonell, still

Försöker "kurera mig" genom att youtuba och kolla på scrubsmaratonen. Naturligtvis visades nån reklam med ett barn i ett utvecklingsland vars föräldrar dött och som bara hade sin sjuka farmor. Det kändes verkligen som speakern pratade till mig när han sa: "Men lilla keyla (eller annat utvecklingslandsnamn) kan räddas om hon får en fadder". sen mumlar den sjuka farmorn samma sak på nått konstigt språk. fyfan, får man verkligen gör reklam som man blir så jääävla gripen av.

Beck är tillbaka, tydligen. Jag älskade ju honom när jag gick i högstadiet och var ett weirdo, jag menar, han hade ju en låt som hette mtv makes me wanna smoke crack, och det trollband mitt lilla provokativa tonårshjärta. Sen när jag blev ihop med mitt ex släppte han en lågmäld lite altig platta som jag lyssnade sönder. hans funkutsvävningar har jag aldrig förstått, jag tror jag tyckte det blev för mainstream. Men den nya singeln chemtrail är väldigt vacker. Jag anar att han lyssnat på silverbullit, känns lika kargt och lågmält som deras "ballader". Nog med musikskrivning, that's not what I do, that's what Jacko do. Anyways, I give you..

Inga kommentarer: