lördag 2 augusti 2008

Stockholmsnatt

Häromdagen var jag spontan to the bone. Efter jobbet drack jag öl med mirj och jacko, när jag sedan kom hem och satt och kollade tv fick jag ett mess: Hej, tyckte jag såg dig på centralbron igår, eller någon som bara var lik? Sitter på lasse i parken. Kom hit!?
Jag visste inte vem som skickat det, men efter jag enirat numret visade det sig vara bad news-killen.

Jag kom dit drack öl och kolla på nått band som var suburban kids with biblical names kompisar.. Sen bjöd bad news-killens chef på shots till alla, men alla utan jag var pussys, så det slutade med att jag drack upp alla för att visa mig tuff.

Jag blev såklart jättefull, och när stället stängde gick vi till långholmen och badade. Jag var full och klarade inte av att klättra upp för stegen som var av typen "repstege i metall". Till slute lyckades jag, efter lite hjälp. Sen låg vi på bryggan och var naughty, och sen blev jag ännu mer full och spydde hallon- och lakritsshots.

Sen gick vi hem över västerbron, mitt i natten, och det var sommar och det var vackert.

Och fredagen var inte jättekul, men jag jobbade mig igenom den. Priset jag betalade för att vara spontan var helt överkomligt.

Igår var jag på lite after work, och ikväll ska jag ut med Jacko och hans oerhört söte vän.
puss på er!

Inga kommentarer: