onsdag 4 februari 2009

Vad gör du just nu?

Ja, det är helt klart tricky, det där med facebook-statusar. SJälv driftade jag mig till att i förra veckan skryta med hur mycket jag tog i benpress.

Kanske för mycket?

Okej, jag är ju inte direkt Miss Integritet, men hallå. Jag vet om jag tidigare berättat om en klasskamrat som hade som status om hennes fruktansvärda munherpes-utbrott? TOooo much information, till och med för mig.

Och i och med att man bara blir äldre och äldre har vi ett nytt fenomen. Eller egentligen är det inte särskilt nytt, för dessa varelser har alltid haft en förmåga att prata vitt och brett om sina erfarenheter.

Jag talar naturligtvis om de nyblivna föräldrarna.

En alldeles oskyldig status som t.ex "blev överröst av blöta pussar imorse" förändrar totalt karaktär när någon annan mamma eller pappa ska kommentera vad gulligt det är och berätta om sina barns kräksjuka. I AM NOT KIDDIN YOU!

Vad är det med nyblivna föräldrar, och i synnerhet, ursäkta könsstereotypisering, som gör att de tror att alla andra är så intresserade i hur mycket de sprack under förlossningen, vad den lilla åt till frukost ("han har ju gått in i krämstadiet nu, gjord på ekologiska grönsaker" (sorry, nu hittar jag bara på)), eller vilken konsistens avföringen var.

Förhoppningsvis blir man inte sån om man skaffar barn själv. I annat fall måste jag skjuta mig, för jag kan inte tänka mig själv något mer deprimerande.

2 kommentarer:

Allt Genast sa...

"xxx sitter nu och myser med Lisa och äter mumsiga ostmackor innan pappa kommer hem!"
Jag ska skriva ett massmail till dem. "Betrakta det här som mitt självmordsbrev. Ni vet inte när, eller hur eller var, men ni vet varför. Folk som tror att andra människor tycker att deras telningars ostmackekonsumtion är intressant får mig att tappa tron på mänskligheten och följdaktligen inte vilja leva mer, och folk som kallar mannen de har sex med (förhoppningsvis regelbundet) för pappa gör mig frigid."

M sa...

God yes!
Om jag någonsin använder en bild på mig och ett framtida barn som profilbild på facebook vill jag att någon skjuter mig, eller i alla fall misshandlar mig grovt.